Annons:
Etikettdemoner
Läst 36 ggr
Mill4
2022-10-27 23:20

Besättelse

Hej
Inte vart aktiv i forum på lång tid. Men kanske att någon här har lite tankar och svar på det jag vart med om.

Hela mitt liv har har vart lite.. känslig och vart bla att jag drömmer intensivt, pratar/går i sömnen, nattskräck osv. Har även haft som mumlande röster när jag var mellan 5-6år när jag skulle sova. Så ja… när jag gick in i tonåren började jag få problem med hypopompa hallucinationer och att jag vaknade med panik känslor.

Så allmänt mycket med min sömn och drömmar som tagit stort fokus. Men tänkt att jag bara är en person som behöver bearbeta saker lite djupare och därför får mer intensiva drömmar.

Men ungefär 2015 började jag få insomningsproblem vilket ledde till att jag knappt sov under 1-1,5års tid. Troligen pga att jag hade byggt upp så mycket stress kring sängen pga hallucinationerna.

Så 2017 jobbade jag på djursjukhus flyttade in i en lägenhet med ny partner och plötsligt vart jag snabbt försämrad. Jag började se illusioner där jag såg att mina djur var skadade, men när jag sprang fram så var det inget blod osv kvar. Jag vaknade under nätterna (vaken men sådär små dåsig man kan vara) och sa till min sambo att det stod mörka skepnader bakom honom med röda ögon. Jag började drömma saker som sedan visade sig vara något som stämde(sanndrömmar heter det kanske?). Jag vart mycket nedstämd och klarade knappt av att ta mig ur sängen. Tillslut vart jag sjukskriven då jag gråtandes ringde till vårdcentralen för att jag var så utmattad att jag höll på att falla ihop påväg till jobbet. Fick då åka till psykakut.
Under min sjukskrivning sov jag mycket på dagtid och vaknade en gång av att jag slängs runt i sängen. Det känns som att någon sitter på.min mage och har tagit tag i mina axlar och sliter mig upp och ner. Medans detta pågår hör jag en mörk röst som jag då beskrev som demonisk. När jag pratade med psyk om detta gjordes utredning om jag har epilepsi, vilket dem inte kunde se. Jag började under denna period ha mer ljud hallucinationer och syn hallucinationer. Så jag har alltid kopplat det till att jag var så utmattad och mått dåligt i så Många år att min kropp sa ifrån och det bara vart kaos pga det.

Sedan tog jag beslut att flytta till mina föräldrar en period och bytte då stad också. Till en början kunde jag äntligen sova och allt var lugnt, var så skönt och tryggt. Men så en natt vaknar jag och skriker i panik (var nog snarare ett döds skrik..) Min mamma rusar in och tröstar mig medans jag ligger och skakar. Hon frågar vad jag såg och jag berättar att jag såg mörka skepnader som slingrade sig på väggarna. Jag minns det som mörka skuggor som kom in från dörren och rörde sig över väggarna som att dem letade efter mig. Jag sa till min mamma att det var mörka demoner och jag minns att det var jätte jobbigt att säga då jag såklart skäms över allt detta.
Efter denna händelse började jag vakna i panik av att jag trodde att en "man"(kändes som något manligt iaf) var ute efter mig och jag vaknade ofta och sa rakt ut att han ska lämna mig ifred. Jag vaknade 1 natt att en mörk skepnad stod vid min säng.
Jag har ju tyvärr fått 0 hjälp med detta då psykiatrin absolut inte kan förstå vad detta är.. Jag tar idag mediciner för att sova och antidepressiva då jag för 2år sedan började få självmordstankar och har allmänt haft problem efter 2017 att jag tappat lust till allt jag förut brytt mig om.
Så jag gör utredningar osv och har absolut koll på att allt detta kan bero på psykisk ohälsa. Men så fick jag höra om besättelse och kan ju inte riktigt släppa allt jag ändå vart med om. Det är ju ändå lite intressant.
Någon som har någon tanke eller egna upplevelser? Snälla håll God ton och förstå att detta är jätte svårt att dela med sig av då jag förstår att det låter galet. Men jag har som sagt nära kontakt med psykiatrin idag och jobbar på detta. Men med tanke på att jag själv tagit upp detta gällande demoner och att jag upplevt saker så är det såklart intressant då jag inte innan vart påläst inom detta.. Och kan också tillägga att jag i övrigt har ett fungerande liv med jobb o hela kalaset. Inte så att jag får runt hela dagarna och tror att jag är besatt av demoner. Dessa saker har lugnat sig rejält men valde att börja med medicin då jag vart försämrad med självmordstankar och allmänt deprimerad utan orsak.
Jag har nog missat en hel del saker som hänt, men ge gärna lite tankar och om man nu skulle tänka att detta skulle vara något demoniskt.. Vart vänder man sig med det då? Är inget jag skulle våga utforska själv direkt

Annons:
JRSN
2022-10-28 09:06
#1

#0: Hej och tack för din berättelse. Själva fenomenet att 'fastna' mellan dröm och vaka kan bero på normala obalanser, sömnbrist, oro samt störningar i hjärnans olika signalsubstanser. Men, demoner är en realitet och de kan utnyttja och förstärka en uppkommen obalans i sömnstadiet. Det du beskriver som känslan att någon sitter på dig och terroriserar dig är känt som; succubus och incubus, dvs kvinnliga och manliga nattliga demoner, där ibland även sexuella inslag förekommer.

Min erfarenhet är att den här typen av demoner tas bort på samma sätt som 'vanliga' demoner, genom en viss procedur. Jag brukar i möjligaste mån föreslå att den utsatte själv lär sig själva utdrivningsproceduren, detta för att själv ha tillgång till 'redskapen' och kunna etablera mer kontroll över sitt eget liv. Så, läs förslagsvis länkarna nedan och försök tillämpa det som står där. Men återkom med feedback, tankar och förstås även frågor. Det är ett stort ämne så räkna med att proceduren kan ta lite tid.

Det går absolut att råda bot på det här, det gäller bara att vara noggrann och uthållig.

Sömnparalys och nattliga besök

Demonutdrivning

Mvh, JRSN

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
Upp till toppen
Annons: