Annons:
Etiketterpersonlig-utvecklinginformationsamhällestudierartificiell-intelligens
Läst 228 ggr
JRSN
2022-09-14 08:59

Är 64% av våra kontakter bots!

Aida Reva lägger här fram närmast chockerande uppgifter om att hela 64% av våra sociala kontakter kan vara artificiell intelligens, s.k. 'Bots'! Det skulle kunna betyda att vi kanske sitter och argumenterar oss blå helt i onödan. Jag menar, vad är vitsen med att samverka om det inte är med människor? Det kan vara detta som Elon Musk ville belysa i sina ekonomiska turer med Twitter; en stor del av kontona är inte människor.

I videon framkommer också att 'artificiell empati' är under utveckling. Detta innebär att bots på nätet snart blir praktiskt taget omöjliga att skilja från människor. Man bör dock förstå att det inte är verklig empati som skapas, den artificiella intelligensen kan endast härma sanna emotioner och det är extremt viktigt att ha klart för sig. På inget sätt kan maskinell intelligens ersätta det man får från en levande människa.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
johan
2022-09-14 09:49
#1

På Twitter och Youtube tycker jag det är uppenbart att majoriteten av kommentarer på kända personers konton är bots. Bli knappt mycket mer uppenbart att så många av dom vill "hjälpa till" med ekonomiska tips, så kontakta via Whatsapp. :)

På Facebook får jag mer intrycket av att det är mänskliga bots, alltså människor i trollfabriker som skriver saker för att provocera och skapa klyftor mellan människor. Och att dom även startar diskussioner som är designade för att riva upp starka känslor och motsägelser.

Att konversationsbottar passerat Turing-testet tror jag också vi kan ta för givet vid det här laget. Tycker din beskrivning av att härma är viktig här. AI är och kommer bli ännu bättre på att härma. Text, tal, konst, musik, etc. AI kommer bli fantastisk på allt det.

Men jag tror det komma dröja extremt länge innan den faktiskt känner något själv för vad den gör, annat än input av våra känslor för att boosta algoritmen för att få oss att tycka om den ännu mer.

T ex, jag tror AI kan skapa tavlor vi kommer älska, men AI:n kommer inte själv känna något inför den. Det tror jag blir den riktigt stora skillnaden mellan mänsklig och digital konstnär.

Samma sak tror jag att AI kommer bli 100x bättre än oss på att köra bil och i princip få ner dödsfall i trafiken till 0. Men den kommer aldrig uppskatta utsikten.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

JRSN
2022-09-14 10:08
#2

#1: Bra skrivet! S.k. 'mänskliga bots' är ju också en faktor i sammanhanget. Hur stor är den inverkan, kanske mycket större än man egentligen vill veta. Veritabla fabriker som kontinuerligt är inne och påverkar sajter, i stort som i smått. Det liknar nästan ett 'virus', något som nästlar sig in och förvränger idéer, företag och plattformar.

AI som på ett verkligt sätt kan känna tycks mig väldigt avlägsen, inte något som för närvarande existerar på jorden. Jag kan inte teknologin men tror inte ens att de så kallade 'kvantdatorerna' är i närheten av artificiell empati. Men säkert existerar detta därute någonstans, i Ufovärlden, där de ligger X antal tusen år före oss i utveckling.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

johan
2022-09-14 12:10
#3

AI som på ett verkligt sätt kan känna tycks mig väldigt avlägsen

Samma här. Om det inte varit för att det är du och den här sajten, hade jag nog skrivit "aldrig". Men här måste man ju vara öppen även för det som är extremt osannolikt har jag hört.. ;)

Men det kanske ändå kan få en att fundera på vad "känslor" och "empati" är. Det kanske också bara är något inlärt? Och då lär det gå att lära en AI det. Men återigen, även om den klarar av att briljera i det, betyder det inte att den faktiskt själv känner.

Lite som humor. Det känns som något typiskt mänskligt, men tror det är mer ett format och ett mönster som kan tränas.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

[Vargnatt.]
2022-09-30 17:09
#4

Jag tycker hela den här utvecklingen är riktigt skrämmande för vi får aldrig någonsin glömma vår medmänsklighet något en AI aldrig kan ersätta.

Att en dator ska kunna känna åt oss eller att vi sitter och skriver med bots det är en vidrig och hemsk utveckling som vi inte ens ska acceptera.

AI ska inte göra konst, AI ska inte ens få existera men det ska vi människor göra och det är vi och inte tekniken som ska driva våra liv och samhälle inte en massa konstgjort och vi går om och om in i fällan om att det är ok i takt med att utvecklingen sker tekniskt.

Jag är tacksam att jag har så lite och så undermålig teknik den är omodern och ni skulle säkert skratta om ni såg den men jag vill inte in i och jag vill inte vara med på det här tekniktåget jag tar avstånd men än kan jag skriva men det kommer en dag då jag inte ens kommer in tack vare den utveckling som sker.

Den dagen står jag utan och jag kan inte annat än känna stolthet när jag åker ur att jag inte gick på jag föll inte offer för vad världen och tekniken gör med oss idag och AI ska inte bestämma över mitt liv det ska jag göra själv.

johan
2022-09-30 19:19
#5

#4: Allt du säger, sades om musikinspelningar när fonografen blev mer populär.

Den som är rädd för teknik och tror att rädslan är något nytt, bör studera historien och sedan fundera över vilken teknik man var livrädd för när den kom som idag används dagligen utan att någon är det minsta rädd.

Inspelad musik påstods göra att ingen skulle göra musik. Ingen skulle vilja lära sig spela ett instrument när det var så enkelt att låta en maskin spela upp musiken. Musiklärare skulle bli ett utdöende yrke. Vi skulle aldrig någonsin uppleva musik live igen.

Begreppet "live-musik" skapades av fackföreningar för musiker, i ett försök att man skulle associera inspelad musik som "död musik".

Samma sak sa man om kameran. Vem skulle någonsin vilja måla en tavla igen när man kunde avbilda verkligheten snabbt och exakt med en kamera.

Nä, denna teknofobi ger jag inte mycket för. Och historien visar gång på gång hur meningslös den är.

AI är ett till verktyg vi människor kan använda. Som man alla verktyg måste vi se till att använda det för gott.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

  • Redigerat 2022-09-30 19:19 av johan
[Vargnatt.]
2022-10-01 03:26
#6

#5 För mig handlar det inte om teknikfobi det handlar om att jag själv kan tänka och utföra saker det ska inte tekniken ersätta åt mig.

Ta bara en sån enkel sak som ett paket som levereras utanför dörren så dimper ett sms ner att det är levererat men det kan jag gå och se efter själv om paketet har ställts på bron det behöver inte tekniken tala om för mig.

När tekniken tar över människans uppgift det är en utveckling jag ogillar skarpt och bottnar inte i rädsla snarare ilska över att vi snart inte behöver göra något för tekniken fixar det åt oss.

Sen kan jag erkänna att vissa fördelar finns så som bank, flyg och tågbiljetter det är en smidig sak att kunna utföra hemma och ha koll på banken att allt är i sin ordning men när teknik tar över människans uppgifter då kan jag inte annat än gå i taket och ska den tänka åt oss något som vi själva ska göra så kommer vi att bli så lata så vi gör ingenting för tekniken fixar allt åt oss.

Jag har alltid vart den som kan själv och vill klara mig själv och där vill jag inte att tekniken ska ta över så jag är en stor bromskloss och jag har inte teknikintresset heller som många har och för dom med intresset är det här något bra men själv håller jag i mig och faller inte offer för att tekniken ska göra allt åt mig 😎

Annons:
johan
2022-10-01 12:47
#7

#6: Så var går gränsen för vilken teknik du tycker är onödig respektive nödvändig?

Elektricitet?
Vatten och avlopp?
Kylskåp?
Skapa is?
Värme?
Kyla?
Transportmedel?
Telefon?
Överföring av ljud och bild?
Internet?
Mikrovågsugn?

Dom flesta verkar tycka att teknik som fanns när dom var unga är självklar. Teknik som kom när dom var mellan 15-30 var bra och användbar. Sedan verkar det i takt med ålder bli svårare och svårare att se nyttan med ny teknik och helt glömma bort att tekniken man ser som självklar, ifrågasattes när den var ny.

Betyder det att man måste gilla och använda allt? Nej, knappast. Men det betyder att ny teknik sällan är så farlig eller slutet på allt som är mänskligt som alltid tycks vara rädslan när det kommer ett nytt teknikskifte.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

JRSN
2022-10-01 18:59
#8

#7: Tycker inte AI är helt jämförbar med vanlig teknik. Dess kapacitet att i förlängningen överträffa människan gör den till ett påtagligt hot. Detta i kombination med att AI (ännu) inte klarar att visa äkta empati. Tror att det var Elon Musk som hävdade att AI är mångfaldigt farligare än kärnvapen.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

johan
2022-10-01 20:21
#9

#8: Ja, jag håller med både dig och Elon. Han har en viktig poäng med att det borde finnas någon myndighet som reglerar och övervakar företag som sysslar med AI, på samma sätt som vi har Livsmedelsverket, Läkemedelsverket, kontroll av flygtrafik, bilbesiktningen, etc.

Jag tänkte mer på Nattvargs kommentar om teknik hen helst vill slippa.

Jag tror inte ens AI behöver vara ond eller ha ont uppsåt. Det räcker med att den inte har mål som är i linje med våra. T ex tror jag de flesta av oss tycker det är bra att vi kan bygga bostäder och vägar, men det är inte direkt så att vi av ondska schaktar bort en myrstack. Våra mål är inte samma som myrornas mål.

Detta är jag mest rädd för med AI. Den gör vad den kan för att lösa problem vi bett den lösa, men vi har varit för otydliga med vad vi anser heligt och viktigt för mänskligheten så den kör på för att lösa uppgiften vi gav den.

Tänk bara hur många scenarion uppgiften "Hjälp mänskligheten att vara så lyckliga dom kan vara" kan ge.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

JRSN
2022-10-01 23:35
#10

#9: Du har rätt. Vår programmering av AI blir för ospecifik och däri ligger faran. Vi tvingar AI att ta egna beslut och de ligger sannolikt inte i linje med vad människan vill.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

[Vargnatt.]
2022-10-02 15:51
#11

Håller med JRSN här om AI och vilka konsekvenser det kan få om den överträffar människan.

Håller med er båda två för tekniken i sig är inte den farliga men människan bakom vilka avsikter och intentioner man har när man utvecklar teknik.

Som jag skrev tidigare så finns även fördelar så som flyg och tågbiljetter och sånt men personligen är jag så ointresserad av teknik visst hyfsat insatt är jag väl för helt slipper jag inte undan och måste hänga med till en viss del.

Johan du är en hejare på det här det har jag sett på support och du kan otroligt mycket där du fixar och donar så i fokus ska fungera med nya uppdateringar och du har en kunskap så jag kan tänka mig att tekniken är ett stort intresse hos dig.

När jag skriver jag kan gott vara utan så är det för egen del men tyvärr idag slipper man inte undan helt men jag har minimalt med teknik bara en dator och telefon gamla tröskverk skulle nog ni andra kalla den tekniken jag kör med så som modem inget fint fiber eller någon router här inte 😂

Många har tex internet på tv jag har inte ens kanaler installerade och köper in dvd filmer från förr i tiden med en enkel dvd box som inte ens har inspelning eller klocka och det intressanta är att när jag säger jag har inga kanaler på tv eller några appar mer än sas, sj typ så tror faktiskt inte folk på mig och flinar som om det vore en självklarhet att ha musikkanaler och filmer på en telefon men är man ointresserad så är man och jag nöjer mig med att klara mig på flygplatsen och ombord på tåg och bussar resten är något jag inte ens vill ha.

Jag vill inte ens ha en sån telefon men jag vill kunna resa så jag fick lov att skaffa en sån men den är alltid avstängd om jag inte måste in på banken eller är ute och åker.

AI ser jag som en skrämmande utveckling och då tänker jag på vem som hanterar och hur mycket AI ska ta över våra liv, ska AI ta beslut åt mig aldrig i min tid det klarar jag själv.

Teknik kan ha fördelar så som i vård, polis, säpo, räddningstjänst med mera men när den styr och tar över människans uppgift där kan jag inte annat än sätta ner foten och för egen del säga nej tack och stopp.

Pyttelite
2022-10-02 16:05
#12

#11: Så du vill inte ha bättre vård då?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


johan
2022-10-02 16:10
#13

#11: Förstår och respekterar vad du säger.

Det är mest det där med ”människors uppgifter” som jag tycker är historielöst. Maskiner har i alla tider ersatt människors uppgifter. Och i alla tider har en stor del av befolkningen sett mer faror än fördelar inledningsvis och nästa årskull tar det för givet och vill inte vara utan.

Och ja, du har helt rätt i att teknik och AI är områden jag ägnar löjligt mycket tid åt. Den kunskapen gör mig både mer och mindre rädd för AI.

Mest ser jag att möjligheterna idag och i närtid är större än nackdelarna.

Min största närliggande rädsla är att ingen kan förklara hur besluten AI tar görs. Tusen parametrar kommer in i ena änden och en slutsats kommer ut i andra. Men vi kan inte redogöra exakt varför algoritmen kom fram till det.

Det oroar mig när det börjar användas för t ex rekrytering, riskbedömningar, automatiska filter, etc.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Annons:
Pyttelite
2022-10-02 16:15
#14

#13: Men det är ju sällan antingen eller.

AI är en god hjälp när det gäller att sorterar stora mängder data.

Ersätt AI med människor och beslutstödet blir sämre och troligtvis inte klart i tid.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


johan
2022-10-02 16:26
#15

#14: Absolut precis så ja.

Tänker t ex på AI som tolkar röntgenbilder för att identifiera bröstcancer. Dom bilderna som möjligen är cancer lämnas över till mänskliga experter så dom kan hinna med fler av dom fall som behöver uppmärksamhet.

På bara några år har AI blivit lika bra eller bättre än mänskliga läkare.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

[Vargnatt.]
2022-10-02 16:29
#16

#12: Pyttelite nu missade du lite jag skrev just om bla vård så du får läsa om igen.

**Teknik kan ha fördelar så som i vård, polis, säpo, räddningstjänst med mera **

Så ja det finns fördelar också även om jag personligen har åsikter kring teknik och avstår från mycket men det är helt och hållet mitt eget val.

[Vargnatt.]
2022-10-02 16:38
#17

#15: AI-s uppgift som läkare personligen skulle jag tacka nej och tacka ja till den mänskliga läkaren jag skulle absolut inte acceptera att AI tar över min läkares jobb då får jag hellre dö på kuppen.

Jag vet med mig jag är envis och stenhård i dom här frågorna och kanske också obekväm men jag är bara sån jag kan inte ta in tekniken på det sätt som många gör i dag jag har andra värderingar andliga såna som väger långt tyngre än världens tekniska utveckling.

Pyttelite
2022-10-02 16:39
#18

#16: Det är knappast ditt egna val - hur tänker du dig stå utanför samhälle då?

Vad är det som är AI som inte går inom begreppet teknik.

AI är teknik!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Pyttelite
2022-10-02 16:40
#19

#17: Vem ska betala att du kräver AI fri sjukvård som förutom ökade personalkostnader även ökar dödligheten.

Hur kan du ställa dig utanför samhället?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


johan
2022-10-02 16:46
#20

Och hur ska du veta att det din läkare baserar sin kunskap och testresultat på inte kommer från framsteg inom AI?

AI är egentligen inget annat än statistik.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Annons:
[Vargnatt.]
2022-10-02 17:22
#21

Jag ger upp ni kan hålla på bäst ni vill men jag ger upp.

  • Redigerat 2022-10-02 17:26 av [Vargnatt.]
JRSN
2022-10-02 17:41
#22

#11: Tycker det är bra att du är restriktiv med tekniken inom olika områden. Det tekniska är inte det som definierar ett bra liv, man måste kunna ha andra värden som endast har med människor och kultur att göra. Att skaffa gamla DVD är inte alls så dumt för de är oftast mycket bättre producerade än skräpet som visas på bio och i Tv.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

johan
2022-10-02 19:08
#23

#22: Är det lagringsmediet som avgöra kvaliteten på innehållet?

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

JRSN
2022-10-03 11:45
#24

#23: Nej, snarare tidsandan, skulle jag säga. För tio år sedan och mer lade människor ner ett större engagemang i sina produktioner. Nu produceras vad skräp som helst, ofta med ett överdrivet våldsamt och 'sjukt' innehåll; kulturen är nedmonterad.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

johan
2022-10-03 12:37
#25

Men snälla.. Så fort det kommit en ny genre inom film, dans, musik så har vuxna tyckt att det är sämre än det gamla, att det fördärvar unga och är allmänt omoraliskt.

Det betyder per definition att all kultur konsekvent blivit sämre och sämre och sämre, eller så betyder det att vuxna alltid har en tendens att tycka det unga tycker om är sämre än det dom själva tyckte om som unga. Trots att dåtidens vuxna tyckte exakt samma sak om det du gillade som ung.

Har folk verkligen så dåligt minne eller brist på historiekunskap att man inte minns längre än 5 år?

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

JRSN
2022-10-04 14:19
#26

#25: Du kan delvis ha rätt, för jag blir inte yngre precis och har börjat tappa greppet om vad den yngre generationen har för preferenser. Men ändå; mord, våldtäkter, bestialitet, satanism, vampyrism och Zombier. Det är vad film, musik, spel och även teater uppfylls av, har svårt att finna något värde i det. Och även om jag var 15 år igen så tror jag och hoppas innerligt att jag hade tagit avstånd från detta!

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

  • Redigerat 2022-10-04 14:21 av JRSN
johan
2022-10-04 15:25
#27

#26: När släpptes Motorsågsmassakern eller Wes Crawens filmer som orsakade moralpanik?

Kolla vad man oroade sig för med serietidningar, speciellt dom om superhjältar.

Eller gud förbjude film där man såg en bröstvårta.

Det är som att varje årtionde har sin grej som är ett bevis på att kulturen blivit värre och hemskare.

Sedan behöver man ju inte gilla alla genres, oavsett när dom kom.

Personligen gillar jag att det finns sådan bredd nu. Man kan hitta film oavsett genre eller ursprung så enkelt.

Jobbigast tycker jag är att det är svårt att idag få tag på filmer som inte direkt är klassiker, inte stora nog att fortfarande locka, men som jag gillade när jag var yngre.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Annons:
[Vargnatt.]
2022-10-04 16:28
#28

#22: Tack 😎 jag går lite andra vägar här än vad människor idag är vana vid. Lever ett väldigt gammaldags liv där jag inte hänger med alls i teknik som andra gör och jag har inte fallit offer för så mycket mer än dator och en telefon.

Det har blivit lite intressanta reaktioner hos folk som besökt mig och då rör det inte ens internet eller AI men tar vi något så enkelt som köksredskap så gör jag allt för hand ingen mixer som hjälper mig med att hacka lök eller skiva potatis och många har stått som frågetecken skivar du potatisen och hackar löken för hand det kan dom inte alls förstå.

Kaffet kokas som förr i en kaffepanna ingen bryggare här inte och jag har valt det livet för det fungerar och passar mig sen om teknik i mängder passar andra med intresset för den jättebra säger jag så länge man inte drar in mig och att jag kan fortsätta leva på ett gammaldags sätt som jag vill så får den teknikintresserade leva sitt liv.

[Vargnatt.]
2022-10-04 17:35
#29

#27: Jag får instämma här med JRSN,

Men ändå; mord, våldtäkter, bestialitet, satanism, vampyrism och Zombier. Det är vad film, musik, spel och även teater uppfylls av, har svårt att finna något värde i det. Och även om jag var 15 år igen så tror jag och hoppas innerligt att jag hade tagit avstånd från detta!

Här ställer jag mig frågan är det den här utvecklingen vi vill ha som hela tiden upprepar sig inte undra på att inget har något slut och här är tekniken drivande inte lika mycket som förr innan internet som sammanförde alla människor där det delas och hela tiden sprids vidare det är inte en bra teknik.

Kanske lär jag skriva igen jag ger upp håll på men den här utvecklingen jag är ledsen men den gör mig redigt förbannad och den går inte att jämföra med tiden på exempelvis 70-talet då fanns inte möjligheten som den gör idag att sprida sig till varenda liten jäkla dator.

Inser du inte Johan hur farlig tekniken är när den faller i fel händer och spelar upp sig som JRSN förklarar i #26 det här är en utveckling vi inte vill se och hur kan vi främja fred om vi ställer upp på den teknik som sprider propaganda och skit ( se allvaret Ryssland) och Nordkoreas Kim Jong Ung som nyttjar tekniken till förbannelse och till sin fördel för att skapa krig så nej tekniken den skulle aldrig ha utvecklats på det sätt vi är vana i dag den skulle ha hållits stången och vi skulle ha nöjt oss med 1800-talets telefon.

Jag är skitjobbig jag vet men det här är ett ämne som varenda säkring i mig går och jag kommer säkert att säga jag ger upp diskussionen men en sak jag aldrig ger upp är min kamp för att nedrusta teknik för nu ta mig f måste vi se till att skapa fred.

johan
2022-10-04 18:16
#30

#29: Betrakta dina rädslor genom historien. Fundera sedan över hur det faktiskt blev.

Vill du ha exempel ger jag dig gärna en fantastisk podcast att lyssna på. Tyvärr finns den inte på kassettband. 😉

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

JRSN
2022-10-04 20:40
#31

Om jag skall revidera mina uttalanden något, Johan och Nattvarg, så är det kanske inte genrerna (kategorierna) i sig jag vänder mig mot. Det är mera bristen på själslig inlevelse och kvalitet som stör mig. Om jag skall ta ett exempel så blir det nog filmen 'Pulp Fiction'. Det är en extremt brutal och våldsam skildring av ett antal mer eller mindre kriminella individer och deras kaotiska möten med varandra. Filmen är helt vidrig men eftersom regissören (Quentin Tarantino) är så otroligt skicklig med att föra handlingen framåt så köper man konceptet, våldet blir inte det primära.

I dagens filmer, enligt mig, saknas den själsliga närvaron helt. Man matas bara med våld och bestialitet tills man storknar.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

johan
2022-10-05 09:21
#32

Jag håller helt med dig om vad jag också uppskattar mer. Tarantino är otroligt duktig på att låta våld nästan bli som en skådespelare i sig som har en story att berätta. David Lynch likaså.

I andra filmer är våldet, sexet, brutaliteten mest för att skapa effekt. Och blir därför ointressant.

Det jag inte håller med om att det är något nutida fenomen. Tycker det finns filmer idag som gör det brutala lika bra som Tarantino gjorde i början av 90-talet. Och jag tycker det fanns filmer på 90-talet som var lika meningslösa som dom idag.

Splatter och zombie-filmer var ju väldig stort då. Skräckfilmen fick en renässans, med bra exempel som Scream och Blair Witch Project, och sedan tusen kloner som inte hade samma klass och bara var själlösa på sättet du beskriver din upplevelse av dagens film.

Tycker bara den gemensamma nämnaren är att vi har en tendens att vara mer upprörda över nuet och det nya, än det som funnits längre tid.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

JRSN
2022-10-05 15:11
#33

#32: Jag förstår vad du menar, du kan ha rätt, är dock inte helt säker. Begreppet 'satanism' är en genre som en del bara anser är en trend, en nutida genre. Andra menar att detta är betydligt allvarligare, en form av aktiv svartkonst som medvetet kanaliserar onda krafter för att skada eller dra energi av offren. Utmärkande är bl.a. den purpurrosa färgen, symbolismen att hålla för ett öga, att vända upp och ner på heliga symboler, exploatera sexualitet och att utplåna könsskillnaderna. Samhället är fullt av dessa aktiviteter idag, långt mer än vad som förekommit tidigare.

"-Tja, det var bättre förr!
-Naah, det är sämre idag!"

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

johan
2022-10-05 15:22
#34

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Exorcisten: Directed by William Friedkin. With Ellen Burstyn, Max von Sydow, Lee J. Cobb, Kitty Winn. When a teenage girl is possessed by a mysterious entity, her mother seeks the help of two priests to save her daughter.
Annons:
[Vargnatt.]
2022-10-06 17:52
#35

Jag skulle aldrig ha gett mig in i diskussionen men jag gjorde och det ångrar jag för det blev för hett och jag hatar teknik medan andra tycker om så jag sällar mig och säger vi är olika men jag tycker om er för det 😎

JRSN
2022-10-06 19:20
#36

#35: Jag tycker det var intressant att få din infallsvinkel på saker och ting. Överens kan man ju aldrig bli om någonting men det är inte heller meningen. Vi lägger fram våra betraktelser, kan jämföra och lär oss kanske något i processen. Fortsätt gärna med fler inlägg och funderingar!

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Upp till toppen
Annons: