Annons:
Etiketterandaröversinnligtfrågorsamhälle
Läst 191 ggr
Buala
2021-07-08 18:33

Fundering

Jag har en fundering och jag är kanske bara låter dum nu 😂

Det jag tänker på är den påtagliga energi som alla kan känna. Där man känner sig jagad i trappen eller plötsligt känna obehag av att nån tittar på en.

Dessa upplever alla även om de inte är öppen och mottaglig. Hjärnspöken brukar de väl kallas.

Varför är dessa så påtagliga och starka. ??
Och borde inte alla som upplever detta då kunna bli medium eller liknade .

De är ju starka rädslor och panik. Men ändå inte nån energi . Eller? 🧐
Trappen är ju hemsk panik hahha
Eller den lugna stund innan man somnar och plötsligt så känns de som nån tittar på en.

Dianabuala

  • Redigerat 2021-07-08 18:37 av Buala
Annons:
[ghostdoggy]
2021-07-08 19:37
#1

vissa energier fastnar el stagnerar på vissa ställen om nått otäckt har hänt i trappen..upplevelserna har vart så starka att d sätter sig i väggar och tak..och har oftast inte med nån ande att göra,utan energin kommer alltid vara densamma och den flyttar sig inte,är som ett litet klipp från youtube har fastnat i väggen och upprepas om och om igen för dem som springer förbi just exakt när det spelas upp…vi har alltid andlig närvaro..vissa har starkare energier,men vi är som mest avslappnad i kroppen innan vi somnar och är oftast då d kommer när allt är lugnare å vi faktiskt kan känna vad som är runt oss utan att det är någon som påverkar utifrån som ljud bilar skrammel osv som stör runtomkring

Buala
2021-07-08 19:49
#2

#1: du menar att de är en loop typ ?
Eller som fastbränd i tiden. ?

Den andra som är vanlig för de mottagliga
. Men för de som inte tror på de övernaturliga , som är väldigt neutral om man kan säga så .
Dom som kallar de för hjärnspöken .
För den som är mottaglig är de en vardag att känna av olika energier / andar.
För den som ” stirrar” är ju inte inpräntad utan den är ju nått som kommer och går.
Och är de kanske hjärnan som spelar spratt på rädslorna. Eller är de nått som är starkare än de vanliga man känner av. Eftersom den påverkar den skeptiska .

Detta är bara mina logiska fundering . Men nu vet jag ” jagad i trappen ” skönt att ha de förklarat :)

Dianabuala

[ghostdoggy]
2021-07-08 20:24
#3

typ ja =)
hjärnspöken är ju för att d inte kan förklara händelseförloppet,lättare att skylla på hjärnspöken..du känner ju inte energin med hjärnan utan är kroppen som reagerar på energin,hjärnan därimot försöker göra det logiskt och hittar alla möjliga urs för att ignorera det,fungerar inte det tar rädslan vid kort å gott =) finns lixom inget att vara rädd för.. alla är mer el mindre mottagliga för det, och du kan träna upp det om du verkligen går in för det och vill hjälpa

JRSN
2021-07-08 23:01
#4

Vill ge ett tips om 'personlig perception' som kommit i ljuset under tiden här på sajten:

Modererad paranormal perception:

Om du även vill tona ner din paranormala perception (förnimmelse av andevärlden) så kan du visualisera ett lock som är placerat ovanför huvudet. Detta skyddande lock kan du ta bort eller sätta dit efter behov. Även denna ceremoni är endast verksam i ca. ett dygn.

'Camilla Örnberg', medium från serien 'Det okända', har en bra metod: Man tänker sig då att intrycken från andevärlden kommer ner som en ljuspelare ovanifrån och går igenom alla våra chakran. Sen visualiserar man liksom en 'dimmer' som kan reglera ljusflödet. Lågt ljusflöde - få intryck, högt ljusflöde - många intryck. Med det redskapet blir det mycket enklare att uppnå önskad nivå på de andliga intrycken.

Även en fundering om hur platsminnen kan tänkas vara beskaffade.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
Buala
2021-07-08 23:06
#5

#4: Jag vill lära mig allt som är till nytta . Vill utvecklas .

Dianabuala

JRSN
2021-07-09 08:19
#6

#5: Finns massor av bra info här på 'Andar, Änglar & Demoner'. Kan dock vara svårt att hitta det. Om man vet vad man letar efter är det bra att använda 'Sök' i menyraden ovan.

Under Index ligger annars de flesta ämnesområden och specifika frågor.

Sen kan man ju skapa en ny tråd och fråga förstås. 😉

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
Annons:
_Fisken
2021-09-09 20:49
#7

Skumläste igenom länken om Platsminnen. Alltså…bara det att de med all sannolikhet existerar/upplevs tyder ju på nåt ganska omvälvande. Vad är det vi egentligen lever i för nåt? Går vi runt i en smet av oändligt antal dimensioner där vi ibland får en inblick, under en kort stund, i en annan dimension? Om det fanns parallella, existerande dimensioner där vart och ett har sin egen verklighet och att vi ibland av misstag får ta del av läckt "material" från nån specifik dimension så kan det förklara det hela. Sen är det en heeelt annan sak VAD en parallell dimension ÄR. Det ska jag fundera på kommande höst. Jag menar, de har ju börjat bara skrapa på ytan vad gäller kvantfysiken. Vad hittar de där?

JRSN
2021-09-09 21:07
#8

#7: Japp, vi lever i en smet av olika dimensioner. Inte oändligt många, skulle jag säga, men en hel del, med olika beskaffenhet. Den som vill nörda ner sig i ämnet kan läsa lite om dimensioner i länken nedan; en riktig snårskog av info, men rätt intressant!

Dimensioner, del 1-3

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
NiklasTyreso
2021-09-11 02:33
#9

När jag var ung var jag rädd för upplevelserna, men idag är jag tacksam för dem.

Upplevelserna ger extra krydda i tillvaron, livskvalitet!

Rädslorna försvann, kanske för jag skriver ner många upplevelser och då tvingas utsätta mig för dem en gång till.

Jag har idag en trygg skön Guds relation, så jag vet att vilja upplevelser jag får vara med om så har jag ändå beskydd. Det kan jag vila i.

JRSN
2021-09-11 18:58
#10

#9: Jag är inte religiös i vanlig mening men har tillförsikt om att det finns en högre makt som ser till mig och hjälper mig på livets väg. Detta gör att saker och ting blir mycket lättare. Det kan fortfarande bli svåra stunder men vetskapen om support från mitt högre jag och mina skyddsandar skapar ett inre lugn som känns bra.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Upp till toppen
Annons: