Annons:
Etikettervisionerorakelsynskhetspåkonster
Läst 171 ggr
JRSN
2021-04-11 21:57

Kristallkulan: 2021

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är automatisk skrift med en allmän inriktning. Perioden är år 2021. Automatisk skrift ger inte klartext utan mer en samling drömska bilder om en möjlig framtid. Projektet fokuserar på; Jorden, Sverige, Din ort samt Du själv. Se det som underhållning mer än blodigt allvar. Nu kör vi!

'Rädsla som en blöt filt över samhället. En stenborg på en udde övervakar hamninloppet. Fem örnar i skyn agerar härolder; skymningen måste ge vika för ljuset. Militär aktivitet på haven, fartyg i formationer. Ryttare rider från Kina, fanorna är röda, skymningen är röd. Ondskans kreatur vrider sig i plågor. Dunkla planer smids i det fördolda men sanden i timglaset har redan runnit ut. Elefanter med stora harnesk bär på stridstorn men striden sker helt i det tysta.

Molnen hopar sig i nordost, en röd drake väntar på sin tid. Människornas inre kommer dem tillmötes, nu öppnas garderoben. Vem är stolt och vem är ödmjuk? Bor modet i hjärtat eller i huvudet? Glas med klar vätska åt de godtrogna, tiden kommer med sanningen i förseglat brev. Översvämning i skogen, kanaler grävs, vattnet vill inte ge vika. I förrådsbodar lagras ull och frön. Uråldrig teknik blandas med ny. Ledaren för kronan drar sig tillbaka, historien bär på törnen och tistlar. Man och kvinna kämpar en utsiktslös kamp, de smälter in i varandra.

I ett torn på stäppen hissas en flagga, ett ljus tänds. Fårskockar bryter igenom staketet, de har ingen riktning eller ledare. Det kokar under marken, det förflutna kommer upp till ytan. Gravstenar välts omkull men utan uppsåt. Kyrkklockorna ringer, det är oro i luften. Rollerna förskjuts; rika blir fattiga, fattiga blir ståthållare. Kunskap är den nya valutan. Kapitalets män skramlar med sina spargrisar, skrattar nervöst. Bankvalven slås upp, en vind blåser in från sjön. Kameler från orienten går på rad, var är deras skatter och rikedomar? Land är land och hav är hav, men kommer det alltid att vara så?

I glashuset sitter psykopaterna, de ser vad som sker men kan inte komma ut, rötterna blockerar dörren. Vegetationen börjar dölja de sköra husen, oändligt långsamt. Sveriges fana bleknar, vinden har slitit upp revor i tyget, snöret har vittrat sönder. Ett ljus i öster, ingen ser och ingen hör. Folket skapar nya lagar, förvirring. Kompassen ger ingen riktning mer, kartorna har blivit gamla. Runda och trekantiga ljus på himlen, är det en strid som utspelas?

Firmor för vadslagning tappar kunder. Kylskåp och spisar agerar människor, irritation och vilsenhet. Nya sjukdomar som ingen känner, nya kurer och nya professioner. Lagfart, en lampa mot ett strykjärn. Sällskapet för snedseglare går på turné men entusiasmen uteblir. Djurens andar har triumferat, vad var deras värv? -Framtiden skall utvisa! Politiker och departement vacklar, vill ha hjälp och försörjning. De möts av tystnad. Pyramiderna bär på hemligheter, vem skall knäcka koden?'

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
skina
2021-04-12 13:54
#1

Åh, vad spännande. Jag har aldrig provat det. Är det du själv som har skrivit automatisk text?
Berätta isf gärna lite mer om det, gärna med fokus på hur det var när du började, steg 1 alltså.

Som jag skrev i en annan tråd så upplever jag också "svaren" på frågor kring framtiden som väldigt gåtfulla, bildliga och luddiga, så man förstår dem först efteråt.
Den här texten kräver ju verkligen att man plockar ut mening för mening och analyserar och känner efter över den.
Men spontant känns det som att mycket där är klockrent.
Spisen och kylskåpet var en klurig nöt.. :)

  • Redigerat 2021-04-12 13:55 av skina
JRSN
2021-04-12 14:17
#2

#1: Hej! Jodå, det är jag som skrivit texten. Jag brukar börja med att sätta mig i en skön fotölj varefter jag långsamt räknar ner mig själv från 10 till 0. Kroppen slappnar då av och jag hamnar i ett lätt hypnotiskt tillstånd. Jag har ett block framför mig och en penna som skriver lätt utan motstånd.

Sedan kommer bilderna och intrycken ganska snart. Jag försöker skriva ner dem så exakt som möjligt även om de är obegripliga och orimliga. Är noga med att inte recensera eller rätta mig själv under själva 'sittningen'. Till slut upphör intrycken och då antar jag att sittningen är slut.

I efterhand måste jag rätta uppenbara felaktigheter, som att jag t.ex. skrev 'uråldrig teknik blandas med gammal'. Där ska det förstås vara 'ny' istället för gammal. Stavfel och 'kludd' rättas också till. Indelning i stycken görs för att underlätta läsbarheten. Tror det är rätt viktigt att specificera 'perioden' för sittningen innan den utförs.

Det 'tar faktiskt på' att göra en sådan här skrivning, är rätt så slut efteråt. Ingen risk att man gör för många sittningar således. 😊

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

skina
2021-04-12 14:52
#3

Spännande. Kanske får tid att prova något framöver :)

"Fem örnar i skyn agerar härolder; skymningen måste ge vika för ljuset".

5 är ett magiskt tal som står för kärlek och välsignande.
Örnar står för makt och dominans. Om de flyger över dig så kan du behöva ta del i en kamp för dina rättigheter men också fred, lycka och att återfå balansen i ditt liv.

Så man måste plocka varje mening och sen när man har symboliken klar för sig så måste man känna med hjärtat, vad betyder det.

Min känsla är att jorden har 5 mäktiga beskyddare under denna prövning vi går igenom nu. Undra vilka det kan vara, jag är inte så duktig på sånt :)
Jag får en bekräftelse på den tanken av mina guider.

JRSN
2021-04-12 15:10
#4

#3: Jätteintressant att höra tolkningar av texten. Jag har ju själv knappt hunnit ta del av den själv, så att säga. Skriva är en sak men att tolka det man skrivit blir en annan. Som du säger så kan betydelser dyka upp långt senare och det är det som gör det hela så givande.

Hoppas du själv prövar någon gång, att du har 'gåvan' är nog bortom allt tvivel. Varje person bidrar säkert med sin speciella 'twist' på presentationen!

💫 💫 💫

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
2021-06-11 09:23
#5

Puffar upp den här tråden, som ju gäller för hela året. En händelserik tid!

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Upp till toppen
Annons: