Annons:
Läst 305 ggr
Maghan70
1/5/21, 5:01 PM

Elektriska människor- SLIders

Sätter gärna in detta inlägg i den här gruppen också om det går bra.

Är du en elektrisk människa? Slutar elektriska apparater runt dig att fungera? Fönen? Tv? Mobilen fryser och flimrar? Får stötar, kortsluter elektriska apparater?

Det tog mig många år att inse att jag var en SLIder (streetlight interference) .. (Jag är ju även HSP= Högsensitiv person och medial ) först tänkte jag.. slump, men så hände det igen och igen och ett tag kände jag mig lite som Darth Wader… Ute och går med hunden.. gatulyktorna.. inte alla, men några, slocknar när jag kommer.. varje gång! --

Jag började studera gatulyktorna och jag tänkte, usch vilken dålig energi jag måste ha som får gatulyktorna att slockna och när jag går förbi så lyser dom igen………suck… Började kännas lite pinsamt tyckte jag och hoppades att ingen såg….
jag fick höra talas om Poltergeistfenomen från en spöksida.. så jag tänkte oj.. kanske lider jag av Poltergeist. Inte så bra.. jag tror ju på Gud. Hur kan jag ha en relation med Gud ifall jag lider av poltergeistandar? Jag som är så snäll.
Nu är jag så tacksam att jag hittat "rätt diagnos". Det har varit väldigt jobbigt och ju mer medveten jag är när apparater slutar fungera så blir jag ännu mer medveten om att jag kan när som helst orsaka att datorn, tv:n, fönen, dammsugaren att sluta fungera och det vill man ju inte. Apparater kostar pengar och dom behöver man. Så NEJ tack.
Så det viktigaste för mig är att ha frid, känna trygghet och kärlek så att jag inte skapar några extremt starka känslor. Jag har känt av både extremt starka dåliga energier och extremt lyckliga glada energier. Problemet är att båda skapar problem… Jag är verkligen ingen neutral människa. Hur skapar man då balans mellan dessa känslor och kunna leva ett normalt liv?. Jag vet faktiskt inte. Det är därför jag skapat gruppen ❤ Jag hoppas att vi kan hjälpa varandra att komma fram till en bättre förståelse för fenomenet. <3
Välkommen till gruppen jag nyligen startat på FB. Det finns också en amerikansk sida och vi samarbetar lite, allt för att kunna hjälpa varandra.

https://www.facebook.com/groups/691468604896067

Elektriska människor - Sliders har 18 medlemmar. En grupp för oss elektriska människor, eller Sliders som det också kallas. Här hjälps vi åt med mera...
Annons:
Maghan70
1/5/21, 5:07 PM
#1

Igår orsakade jag en "ljudbang". Mannen låg och sov, hunden vilade och jag var på toaletten och plötsligt låter det som att något stort ramlar ner eller att en dörr slår igen häftigt. Mannen frågar mig: - Vad gör du, jag måste få sova, har ju jobbat natt.
-Nej jag har inte gjort något. Jag var på toaletten. Vi gick runt och letade lite för att se ifall något ramlat ner, men vi hittade inget. Då sade jag att det säkert var jag, för strax därefter blev jag oförklarligt het i ansiktet. Jag har märkt att jag brukar bli het i ansiktet innan en apparat lägger av eller att det blir en ljudbang.

Och i förrgår så skulle jag sätta på mannens gamla tv/dvd för att få ut en dvd vi hade tittat på för länge sedan. Då får jag stötar av att trycka på knapparna power och Eject. Jag kunde riktigt känna och SE en blixt mellan mitt pekfinger och plastknappen.
Mannen hjälpte mig få ut dvd:n och sen drog vi ur sladden.

Ibland får jag en pirrande känsla (elektricitet) från tvättmaskinen när jag ska ta ut kläderna. Även om kontakten är utdragen så kan jag känna det.
Nuförtiden försöker jag att filma alla händelser, om jag hinner.. för vissa saker hinner man inte filma. Men det har blivit några filmer nu.

Berätta gärna om vad ni har upplevt och hur ni mådde vid tillfället

JRSN
1/5/21, 7:09 PM
#2

#0: Bra initiativ med den här gruppen, det finns säkerligen en hel del som upplever fenomenet. Jag förmodar att det som sker inte kan kontrolleras av personerna i fråga som har dessa erfarenheter. Finns det en utomjordisk koppling, undrar man?

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

JRSN
1/5/21, 7:15 PM
#3

#1: Det finns ett liknande fenomen som sker vid demonisk 'intervention'. Då kan exempelvis glödlampor explodera våldsamt eller elektroniska apparater gå sönder. Men detta liknar nog endast det som äger rum i närheten av 'SLIders', för det tycks inte finnas någon demonisk aktivitet i det senare fallet, eller vet man något mer om en eventuell koppling till demoner?

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Maghan70
1/6/21, 7:37 PM
#4

#3: Du menar poltergeist? Det är ju demoner som lever av trauma, rädsla och starka känslor. Det är nog en helt annan sak tror jag. Man blir inte så lätt ansatt av demoner, ännu mindre besatt. Onda andar kan givetvis ställa till det och använda negativ energi till manifestationer av olika slag.

Som SLIder så upplever man fenomen även när man är jätteglad och hyser väldigt glada känslor. Ja, det är inget man kan medvetet styra, utan det händer mer omedvetet. Jag brukar känna igen på ifall jag blir varm i ansiktet och om öronen, då är det något som snart påverkas.

Det är ett fenomen där elektriciteten byggs upp och hamnar i auran o sedan påverkar elektronik.

JRSN
1/6/21, 11:11 PM
#5

#4: Jag kan konstatera, för egen del, att jag inte vet så mycket om fenomenet. Det kan alltså helt enkelt vara så att vissa personer har dessa egenskaper, eller förmågor om man vill. Känsloaspekten verkar dock vara en faktor, att starka känslor liksom är 'motorn' till att trigga elektriciteten. På en engelsk sida spekulerade man om möjliga orsaker till uppkomsten av 'Sliders'.

The following events or accidents are said to have caused someone to have unusually high energy:

Having a near-death experience.
Being struck by lightning.
Having suffered from a major electrical shock in the past.
Others said of having UFO or alien experiences.

Kan inte bedöma om teorierna är bra eller mindre bra. Kanske bör det upplevda till och med betraktas som en gåva. För att ta mediala personer som ett exempel så upplever de ofta en traumatisk tid innan de lär sig hantera sina speciella kunskaper. Det kan möjligen vara så även med Sliders, att det är förmågor som kan bemästras och användas konstruktivt.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Maghan70
1/6/21, 11:31 PM
#6

#5: Oj, jag har upplevt 3 av 4 där!
Ja dom säger att elektriska människor även är mediala. Trauma har man upplevt mycket utav hmm
Är både HSP och empat lite också
Kan få ont i knäet tex ifall någon jag känner har ont i knäet osv.

Annons:
Maghan70
1/7/21, 2:53 AM
#7

Trist att det är så dålig aktivitet här på iFokus. Det kanske skulle löna sig att göra lite reklam på t ex facebook? För jag tycker att hela iden med iFokus och utformningen av den är jättebra. Hoppas att iFokus får en ny språngbräda till ny aktivitet och intresse.

JRSN
1/7/21, 7:51 AM
#8

#6: Det var intressant, då börjar vi kanske närma oss 'pudelns kärna'. I fallet med Sliders så tycks denna speciella sinnesförmåga (känslor) ha utsatts för extra stark aktivitet, som lämnat kvardröjande spår. Jag anser att varje sinnesförmåga är förknippad med en viss energi och ett visst 'chakra'. Vad gäller den elektriska energin borde 'solarplexuschakrat' vara det centrum som är aktiverat. Den eteriska kroppen förknippat med detta kallar jag själv för 'plasmakroppen'.

Så en typ av över- eller underaktivitet kan förväntas kunna hända för varje chakra eller energicentrum. Beroende på vilken energi som är i fokus så uppträder olika symtom eller yttringar. Till exempel kan det vara vanligt med obalans i nervkroppen (styrt av sakralchakrat).

p.s. En kunnig person i healing, energibalansering, kan säkert bearbeta energicentrat i fråga och tona ner eventuellt oönskade fenomen.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
JRSN
1/7/21, 8:02 AM
#9

#7: Håller med. Jag har försökt både det ena och det andra, inkusive reklam på facebook, men det verkar väldigt trögt. Ledningen på iFokus är duktiga på utseende och funktion men har möjligen glömt bort den 'inre miljön'. Tror det är oerhört viktigt att deltagarna känner sig trygga och inkluderade. 'Klimatet' i forumet är avgörande men det är nog lite si och så med den saken. Som på många andra ställen i samhället förekommer gruppbildningar, mobbing, utfrysningar, ohämmade trollaktiviteter och översitteri. Inget lätt problem.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

skina
1/7/21, 2:21 PM
#10

Mycket intressant ämne.
Jag drar första parallellen till solenergi, som också kan störa apparater.

Jag har alltid kunnat påverka maskiner, både till att starta eller inte starta.
När jag gjorde healing en gång och glömde borsta av händerna så brände jag en touch dimmer.

När jag hade försökt hjälpa en familj med sitt hus och det visade sig att en djävulsdyrkare hade bott där och jag fick ett par demoner efter mig sen. Då bad jag min väninna schamanen om hjälp och när hon sedan balanserade mina energier sa hon att jag hade ett mycket starkt ljus, mycket stark energi. Och hon har ju behandlat många människor.

Jag ger alltid en massa energi åt folk omkring mig och ett medium sa en gång att jag har en skyddsande som står bakom mig och fyller på mig med energi.
När jag var yngre så läckte jag mer energi och drog till mig "energivampyrer", men när jag har blivit äldre så har jag lärt mig att hushålla bättre med energin. Men som jag sa så ger jag alltid mkt energi, men numera är det att jag ger, inte att andra tar.
T om icke mediala människor känner "muren" jag har omkring mig och även reagerar på när jag "öppnar den".

Jag kan känna energin lr om det är strålningen från mobiler också, är det flera som gör det?
Får alltid spänningshuvudvärk när det är hög solenergi också och troligen även andra kosmiska strålningar. För det sammafaller alltid med att mina kollegor som har migrän får det samtidigt och de sitter runt om i hela världen!
De kommer nog att kunna konstatera en hel del nytt kring huvudvärk och migrän i framtiden, tror jag.

  • Redigerat 1/7/21, 2:25 PM av skina
skina
1/7/21, 2:29 PM
#11

Tillägg.

Den "muren" eller förstärkta auran jag har numera skyddar troligen även mina apparater numera, för jag upplevde kontakten starkare där förut.

Maghan70
1/8/21, 3:02 PM
#12

#11: Vad intressant, tack för att du delade med dig.
Hur har du stärkt auran? Jag kanske också borde göra det.

skina
1/8/21, 4:52 PM
#13

En mycket enkel liten ljusmeditation som är oerhört effektiv.
När du släcker lampan på kvällen och ska sova så visualiserar du att du ligger och solar.
Du tänker dig att solljuset omsluter hela dig och värmer och liksom sticker lite i huden.
Du försöker visualisera solljuset allt vitare och ljusare.

Den lilla lätta övningen sätter dig i en lugn sinnesstämning innan du ska sova och stärker din aura. Det räcker med några minuter eller tills du somnar, men jag brukar rekommendera folk att försöka göra det varje kväll om de har haft problem med paralys eller jobbiga drömmar.

Du kan även visualisera att ljuset blir som en bubbla omkring dig, eller runt hela sängen, så du och din partner sover i en vit ljusbubbla.
Jag har för mig att jag berättade för dig förut att jag även satte långa vita taggar på min bubbla när jag upplevde att vi fick besök på nätterna och min partner hade sömnparalys.
Han hade haft det hela livet och jag fick bort det med aurahealing och denna övning i bara några dagar, han har inte haft det sedan dess och det var 15 år sen :)
Det var första gången jag såg tunga energier, de såg inte ut som jag hade tänkt mig när jag hört om dem, så det tog ett tag innan jag förstod vad jag sett. Men jag smälte bort dem helt enkelt, så de rann ur auran som matolja. :)

Annons:
skina
1/8/21, 5:04 PM
#14

För dig personligen skulle jag även rekommendera att du provar att balansera din energi, jag tror att du tänker väldigt mkt, att mycket energi samlas där.

När du gör denna ljusmeditation så lägger du händerna rakt uppepå huvudet bredvid varann. Då sluter du cirkeln och din energi kan flöda fritt i hela kroppen och bli i balans.
Om du kan känna energier så kommer du att känna om det finns en massa energi samlat där.
För mig domnar mina armar lite om jag kanaliserar mkt energi i dem, men allt sånt är ju personligt, hur man upplever det :)
Detta gör jag ibland på min partner när han stressar för mkt också, då känner han sig utvilad dagen efter.

  • Redigerat 1/8/21, 5:07 PM av skina
Maghan70
1/10/21, 1:45 AM
#15

Det är svårt , för både negativa och väldigt glada energier påverkar elen. Men som du säger man ska nog försöka bara slappna av, försöka tänka på en solstrand osv. Men, har även märkt att jag påverkar el när jag kommer i ett halvt meditativt tillstånd.
Jag är tacksam för alla tips <3 Men jag börjar känna mig som ett hopplöst fall, eller är det meningen att man ska förstöra elektronik. Häromdagen lagade jag mat.. råkade bränna maten och brandalarmet gick igång och jag har ptsd och får panik av brandalarm, så ugnslampan slocknade.. men den fungerade iallafall ett tag efteråt. Fick det på video.
Men man är lite trött på detta. Jag borde åka ut till en öde ö och bara vara. Haha

Maghan70
1/10/21, 1:48 AM
#16

Jag har märkt att jag ibland kan känna mig "överhettad" i ansikte och öron och helt plötsligt som en gång ikväll, så blev jag plötsligt helt iskall i hela kroppen utan anledning. Jag har själv kommit fram till att när jag blir överhettad, så har jag nog dragit på mig för mycket energi och när jag blir kall så har energi försvunnit?

Maghan70
1/10/21, 1:49 AM
#17

Kommer ihåg när jag drog ur mannens bilbatteri.. jag var kokhet i ansikte och öron. Han vet vid det här laget, ifall något slutar fungera så kommer han och frågar mig.. hur mår du?

JRSN
1/10/21, 11:38 AM
#18

#15: Det finns inga hopplösa fall, är min absoluta uppfattning. Det gäller bara att finna rätt personer som kan hjälpa en med energibalansering, avgiftning eller vad det kan röra sig om. Exakt vilken 'gren' av alternativmedicin som kan fungera är svårt att säga, rätt person är nog viktigast. Man måste också vara beredd att prova flera olika tekniker/personer. Så var det i alla fall för mig innan det vände åt rätt håll.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

skina
1/11/21, 10:09 AM
#19

#16 Maghan70

Det känns som att du läcker energi och är för öppen. Jag har aldrig känt att en maskin påverkar mig, utom att jag känner energin.
Men alla reagerar vi ju olika.

MEN, vill ge dig en tanke. Det som dyker upp hos mig när jag läser vad du skriver är att du upprättar en förbindelse med apparaten.
Som ett energiband mellan dig och apparaten.

Så jag antar att du också kan vara hjälpt av att göra lite ljusmeditation och lite mer fokus på den bubblan jag tipsade om. Att sätta ett skyddshölje på auran.
Det finns även människor som tänker sig att de sätter på sig en regnrock när de går ut för att skydda sig mot negativa energier.
Jag tänker att du kanske skulle prova att sätta bubblan kring dig varje morgon och tänka dig att energi utifrån liksom studsar på bubblan bara.

Tänk på din mentala inställning också. Försök få samma känsla för apparater som du har för en människa som du har lite svårt för och helst inte vill ha något med att göra. Så du är lite avvisande i din energi, tänker jag.

Prova dig fram tills du hittar något som fungerar och lyssna på tankar som dyker upp om möjliga lösningar, för de finns, fortsätt tills du har löst problemet :)

  • Redigerat 1/11/21, 10:25 AM av skina
Maghan70
1/11/21, 11:06 AM
#20

#19: Tack för tips, ska prova :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: