Annons:
Etiketterandaränglardemoner
Läst 492 ggr
davidia
7/1/20, 6:07 PM

Ängladjur

Hallo. Är det någon här som har fått besök av sitt ängladjur?Alltså sitt husdjur som blivit ängel❤ Berätta gärna om händelsen😊

Annons:
JRSN
7/1/20, 6:29 PM
#1

#0 Hejsan, är det detsamma som kraftdjur/totemdjur?

Under den s.k. 'Venustransiten' för några år sedan hölls en trumceremoni på Gärdet i Stockholm. Alla skulle ligga på marken medan ceremoniledaren gick runt och slog rytmiskt på en ramtrumma. Tanken var att man skulle erhålla inre visioner och upplevelser vilket faktiskt också hände:

Det jag såg under ceremonin var en rätt stilig indian med två fjädrar på huvudet. Han dansade en dans till trummans rytm. Mitt i dansen tog han plötsligt ett stort språng och under språnget förvandlades han till en varg. Det var rätt så mäktigt. Jag förmodade den gången att vargen var mitt totemdjur och nog är det än i dag.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

davidia
7/1/20, 6:35 PM
#2

#1 Nej jag tänkte mer på våra älskade husdjur som lämnat och blivit änglar❤ Har ändrat mitt inlägg nu så det blir lättare att förstå vad ja tänkte på. Verkligen häftigt!! ☺️

Tant Grön
7/1/20, 6:53 PM
#3

Tog hand om en vildkatt för många år sedan. Den brukade försvinna några dagar då och då. Så var den försvunnen och jag såg den i en dröm. Det var liksom en upphöjning och dimmigt där den stod. Den hade med sig en annan katt. Jag kände att den ville tacka mig för att jag tagit hand om den. Förstod då att den var död.

davidia
7/1/20, 6:57 PM
#4

#3 fint av dig att ta hand om den!😻

Tant Grön
7/1/20, 7:03 PM
#5

Den förra ägaren hade bara lämnat den och flyttat.

flocken
7/1/20, 7:10 PM
#6

Jadå. Båda mina förra hundar kommer regelbundet

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
davidia
7/1/20, 7:12 PM
#7

#5 bedrövligt att bara lämna ett djur och tro att dom ska klara sig själva 😔 det är ju en familjemedlem!

davidia
7/1/20, 7:13 PM
#8

#6 berätta gärna mer,om du vill 😊

flocken
7/1/20, 8:04 PM
#9

Vår axel. Den bästa av de bästa lär alltid våra nya hundar små egenheter. När yngsta sonen var riktigt sjuk som liten så var det alltid små ljus glimtar som svävade runt honom. Dagen efter axel fick somna in gick han på min sida o puttade på mig. Hunden efter honom, dexter, visar sig inte som han. Utan som fjärilar. Fjärilar följde honom genom hans korta liv. Vackra men sköra. När jag städade bilen efter vi fått ta bort honom var det fjärilar runt mig hela tiden. När jag är ute o går dyker fjärilar upp o följer med mig. Även på vintern

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

davidia
7/1/20, 9:46 PM
#10

#9 fantastiskt!🐕❤ roligt att läsa såna här upplevelser 😊

skina
7/2/20, 10:27 AM
#11

Min älskade boxer dog hastigt på operationsbordet, cancer och spräckt mjälte.
Samma natt låg han i vår fotända som vanligt och då var han sjuk, husse som inte medger någon medial förmåga låg på samma sida med benen böjda hela natten, som att han var medveten om att hunden var där.
På morgonen när husse gick upp luktade det starkt av sjukhussprit på vår stora toalett, jag brukar ha fönstret öppet där, så det var en av hans favoritplatser.
Sen luktade det hund i bilen några dagar efter, trots att den var städad, så husse var lite skakad.

Ytterligare några dagar (tror jag)  senare när jag jobbar hemifrån så kommer han och ligger på sin vanliga plats på mattan bakom mig. Då var han frisk och ung igen.
När jag pausade för lunch skuttade han och ville gå ut.
Jag insåg efter några dagar att vårt band var för starkt och att jag höll honom kvar, jag visualiserade att jag klippte bandet mellan oss och sa till honom att jag klarar mig, han är fri. 

Jag kunde kalla på honom i flera år efter det när jag gjorde astralresor och vid ett tillfälle när jag skulle sova i ett fd ålderdomshem när jag var på utbildning så störde de förvirrade spökena mig så mkt att jag inte fick sova alls.
Då kallade jag på honom och bad honom hålla dem ute från mitt rum och sen fick jag sova :)

7 år efter hans död var familjen redo för hund igen, det hade tagit sin tid. Jag köpte en hund och min vuxna dotter köpte en hund och det stod tidigt klart att hennes hund var vår gamla boxer som kommit tillbaka. Trots att det är en helt annan ras så har de många likadana egenskaper och jag känner också igen hans själ ❤️
Efter att han var återfödd kunde jag inte heller kalla på honom på mina resor.

(De säger att djur omgående går till ljuset, men det stämmer alltså inte här. Men så är boxer en väldigt känslomässig hund med starka band till sin ägare också. Men första dagen/dagarna var han alltså inte frisk utan ff sjuk).

davidia
7/2/20, 12:01 PM
#12

#11 Vad fint!🐕❤ 😊 och trevligt om dom kan komma tillbaka så och bli återfödd 🥰

flocken
7/2/20, 1:01 PM
#13

Jag väntar fortfarande på att Axel ska komma tillbaka. Jag vet att han letar efter mig. Men när o i vilken skepnad återstår att se. Men han kommer.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
davidia
7/2/20, 2:48 PM
#14

#13 Du kommer märka när han kommer. Det enda jag känt är lukten av min hund,några få gånger. Eller det är det som jag lagt märke till iaf och snappat upp. Jag fick precis ta bort min katt… och hoppas att han ger nåt tecken till mig ❤

JRSN
7/2/20, 5:14 PM
#15

Har väntat länge att få ett återbesök av en gemensam hund som vi hade i familjen. Det var en väldigt söt och tillgiven terrier som dock busade ibland, sprang iväg och jagade hjortar. Än så länge har han inte visat sig. Men när han levde så var han väldigt andligt aktiv. Det hände en gång att han fick ont i magen, detta visade han för mig i drömmen som att det sved som saltvatten i magen. Så småningom kom vi på att det måste vara hundfodret som han inte tålde, när vi bytte ut det så försvann besvären och det blev bra igen.

En gång hade han skadat sig ganska allvarligt och fått stygn över halva magen. Men vi skulle förstås ändå ut och promenera. Men efter 20 minuter så satte han sig helt prompt och ville inte gå en meter till. Det var tydligt att operationsärret gjorde ont. Jag var tvungen att bära hem hunden, som var rätt tung. Kommer ihåg att det hela var lite pinsamt; tänk om någon skulle se oss, jag bärandes på en stor hund flera hundra meter. Men han var glad, när vi såg hemmet satte jag ner honom och då gick han hem utan några problem alls. Lurig hund!

Detta var en mycket egensinnig 'hund'. Vid ett besök hos en 'hundviskare' så lät han oss förstå att han minsann inte var en hund alls; han var en 'individ'! Exakt vad detta skulle betyda var lite oklart. Som jag förstod det så var han ett 'högre väsen' som hade återfötts som hund. Kanske är detta orsaken att han inte visat sig än, han behövs på andra ställen. 🐶❤️

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Upp till toppen
Annons: