Annons:
Etiketterdemonerandarnaturväsensmåfolk
Läst 851 ggr
[Vianca]
2020-03-31 10:59

Vad var det.

För rätt många år sedan, så hände en mystisk sak. Jag höll på att elda upp ris och när det bara var glöd kvar. Så satte jag mig ner ,något utmattad. När jag sa till mig att här var det skönt att sitta. I samma veva kände jag först en iskall vindpust bakom mig,och därefter fick jag en knuff framåt. Så försvann det,något omtumlad gick jag därifrån.

En annan händelse som jag kopplar till denna, är att när jag öppnade dörren. Så fick jag en känsla att på altan stod det ett väsen som jag inte kan likna med någonting som jag har sett. Men jag sa ett par ord , så försvann väsendet. Vad jag sa kommer jag inte ihåg, men sådana ord kom bara av mig.

Vad detta var för någonting, vill jag inte spekulera i. Utan jag vill inte ge det någon energi överhuvudtaget.

Är det någon annan här som har upplevt någonting liknande.

  • Redigerat 2020-09-12 16:32 av JRSN
Annons:
JRSN
2020-03-31 11:45
#1

#0 Det var märkligt. Menar du att det var något annat än en 'vanlig' ande? Om det inte liknade något du sett, fick du då trots allt en 'vision' av väsendet? Skulle du kunna utveckla det du faktiskt såg? 🤔 Liknade orden du sade något språk?

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

[Vianca]
2020-03-31 12:44
#2

Varför jag nämner väsen,är att det inte var någon vanlig ande. Visionen var att det någon kortväxt, konstig i formen. Det var det som jag upplevde det hela och att detta väsen inte var vänligt inställd. I och med att jag uttrycke mina ord försvann väsendet. Andar har jag upplevt, men inte som det här. Nu är det ett antal år sedan och förstå gången jag yppar det för någon. Men samtidigt finns det säkert mer än vi tror där ute.

JRSN
2020-03-31 13:42
#3

#2 Man tänker ju spontant på tomtar (småfolket) men det kanske inte heller var fallet. Inom samma väsensgrupp finns väktarna av träd, växter och mineraler. Kan det ha varit ett sådant väsen som möjligen var upprörd över att det eldades ris?

Man kan förstås aldrig utesluta att det existerar väsen därute som vi (ännu) inte har någon förståelse om. Hoppas du vill fortsätta dina observationer för vem vet, du kan eventuellt ha upplevt en helt ny väsenskategori!

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

[Vianca]
2020-03-31 16:44
#4

#3 Nä det tror jag inte, är allt för naturmänniska för det.🌺

Däremot så gick det några år mellan först och andra händelsen. Och ändå så känns dom höra ihop på något sätt, för det var inom samma område. Mystisk så det förslår!

skina
2020-04-10 00:27
#5

Jag drog med mig ett tungt och otrevligt väsen från skogen en gång för många år sen när jag var ung och dum :)  Övermodig och okunnig. Jag vet inte riktigt vad det var för något, jag lyckades stänga det ute, men det höll sig runt mitt hus under veckorna efter sen..  

Men platsen den höll till på i skogen kändes alltid obehaglig när man passerade och det kändes alltid som att något kom upp bakom ryggen på en när man hade passerat. Kanske var det något liknande…

JRSN
2020-04-10 07:14
#6

#5 Intressant, fick du någon uppfattning om hur detta väsen såg ut, eller andra egenskaper? Jag får associationer till 'Nummuliten', ett fantasidjur i böckerna om Mumintrollet. Djuret var litet först men växte och blev till slut skrämmande.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
[Vianca]
2020-04-10 10:11
#7

#5 Jag kan känna att din upplevelse är liknande vad jag upplevt. Att detta väsen har dykt upp och sett skuggor av det. Lixom att man är iakttagen, men långt ifrån något vänligt. sånt känner man av.

#6 Jag fick den känslan att det kan ändra form, hur den vill.

JRSN
2020-04-10 17:08
#8

Spännande, Vianca och Skina. Känns som att ni kan vara en 'shapeshifter' på spåren, ett kanske helt okänt väsen. 😊

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Dioramabyggare
2020-04-10 22:18
#9

#: är "shapeshift" samma som "hamnskifte"?

JRSN
2020-04-11 21:31
#10

#9 Skulle tro det, hamnskifte är väl den svenska beteckningen. 😊

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Dioramabyggare
2020-04-11 23:10
#11

#10: 🙂👍

skina
2020-04-14 14:30
#12

Ja, känslan jag har av varelsen är en rörlig form. En först smygande känsla av obehag och vara bevakad och komma upp bakom en och sen en mycket hotfull känsla.
Det var många år sen och jag var ung och inte lika utvecklad som idag, så det är vad jag kunde uppfatta då iaf. Får se om jag kommer till den orten någon gång och kan gå förbi där och känna efter idag :)

Upp till toppen
Annons: