Annons:
Etiketterandarandligtsynskhetmedier
Läst 590 ggr
davidia
2020-01-28 11:13

Kontakt

Jag undrar hur jag ska göra för att få mer kontakt med andevärlden? Jag har varit till ett medium som berättat att jag har en anhörig som hälsar på hos mig. Jag har känt av det många gånger men hur gör jag för att få mer kontakt och att bli mer öppen?

  • Redigerat 2020-09-12 19:31 av JRSN
Annons:
[QASIK]
2020-01-28 15:10
#1

Min erfarenhet är att ju mer man anstränger sig, desto svårare blir det. Avslappning tycker jag är nödvändigt. Jag försöker inte fokusera utan låter det komma till mig. Jag tror att när man ställer en fråga och i princip omgående får upp ett svar i tanken, så har man kontakt. Så brukar det fungera för mig. Intuitionen meddelar i regel vem det är.

Dioramabyggare
2020-01-28 18:30
#2

Jag håller med QASIK. Jag slappnar av och när jag känner att jag får kontakt fokuserar jag på "budskapet"; det har fungerat en massa gånger då jag relativt nyligen vid flera tillfällen varit på tillfälligt besök i min barndomsstad och på stark intuition besökte en secondhand-butik där jag varje gång hittat böcker om olika former av medialitet. Böcker som alla har stärkt min mediala andlighet.

JRSN
2020-01-29 00:25
#3

#0 Mediumet Camilla Örnberg har en bra och enkel metod. Den är egentligen till för att 'stänga ner' de andliga intrycken men kan förstås användas till det motsatta också; att öppna upp.

Man tänker sig att intrycken från andevärlden kommer ner som en ljuspelare ovanifrån och går igenom alla våra chakran. Sen visualiserar man liksom en 'dimmer' som kan reglera ljusflödet. Lågt ljusflöde - få intryck, högt ljusflöde - många intryck. Med det redskapet blir det mycket enklare att uppnå önskad nivå på de andliga förnimmelserna. Lite träning krävs säkert.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

NiklasTyreso
2020-01-29 01:09
#4

Ibland känner jag en närvaro och då får jag börja analysera. Vilka känslor ger närvaron mig? Vad är det för andevärlden? Avlidens ande, något väsen, änglar, är det platsminne (utan ande) eller en ande som är sammankopplad med platsen? Får jag inte bilder? Får jag en känsla av de vill förmedla budskap? En gång fick jag besök av en levande (sovande) människas frisjäl, hennes vård som ville förmedla sorgen över vissa omständigheter mellan oss levande. Telepati från en levande person kan även ibland framstå som en andlig närvaro. Det vanligaste tycker jag är att anden söker vänskaplig gemenskap.

davidia
2020-01-29 09:24
#5

Tack för svar 😊 Ska försöka ge mig på avslappning. Är väldigt nytt för mig. Men när jag känner/hör/ser något hemma hos mig,ska jag tänka att "jag vet att du är här" eller ska man säga det högt ? Nu försöker jag att inte vara rädd men nattetid så blir det svårt att inte vara det.. Mediumet sa att jag kunde få mer kontakt med min anhörig om jag ville,och känna av det mer. Så det är därför jag frågar. Hon sa även att han dyker upp i mina drömmar

Dioramabyggare
2020-01-29 11:20
#6

#5: när det är en "snäll" närvaro jag känner av tänker jag "jag vet att du är här. Välkommen!". Är det en "annan sorts" närvaro, som de jag känt av i samband med att saker flyttats/försvunnit, så säger jag till den "här bor vi, och vi bestämmer var saker ska vara någonstans. Gå din väg nu!".

Annons:
davidia
2020-01-29 15:15
#7

#6 ah bra att veta,tack 😊

Dioramabyggare
2020-01-29 15:53
#8

#7: varsågod, och trevligt att du gillade mitt svar!

Upp till toppen
Annons: